Maden

1. februar 2010

Alder:
7 mdr.

Maden

Hej Helen.

I min iver efter at melde mig ind i denne dejlige klub og skrive til dig med det samme, ja så glemte jeg altså nogle spørgsmål, som jeg bliver nødt til at stille dig.

Jeg synes ikke, at min søn på 7 mdr. spiser særlig meget. Jeg er ved at være klar over, at jeg ikke skal forcere noget mht. maden, hvilket jeg nok har en tendens til. DET skal jeg helt klart blive bedre til og acceptere, at når han ikke åbner munden, så må det være sådan.

Jeg har dog nogle spørgsmål mht. maden:

Hvor store er måltiderne/hvor mange dl består de forskellige måltider af i løbet af dagen - ca. ?

Jeg har set i nogle af dine andre indlæg vedr børn på 7 mdr. at de skal spise 2 x grød og 2 x kart.mos. Hvad gør man, hvis barnet først vågner ved 8.30 tiden - skal man droppe et måltid, droppe et mellemmåltid eller? I i sammenhæng med ...

Annonce

... dette - du skriver at han skal ammes ved 5 tiden - skal jeg forsøge at stille mit ur og lægge ham til der ? :o)

Noget andet er, at han kun forsøger at komme af med afføringen, når han sidder og spiser i sin højstol. Det er af gode grunde svært for ham pga. tyngden, så jeg forsøger at løfte ham lidt op nogle gange. Afføringen er stadig et problem, han får laktulose 2 x 5 ml dgl. Hænger det sammen med afføringstrangen på stolen? Hvordan kan jeg forsøge at få ham til at have afføring andre steder, HVIS jeg kan?? ::o)

Han er 77 cm og vejer nu 8,9 kg. Vægten har stået stille i over en måned. Han er generelt også meget dårlig til at sige til, når han er sulten. Bør han få mme til hvert skemåltid eller er det udelukkende vand? Jeg ønsker bare at få så mange kalorier indenbords i ham, som muligt.

Venlig hilsen
den bekymrede og trætte mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien